Uren Inloggen Contact

Detachering

De dienstverlening van Pernu

Pernu is specialist in het bemiddelen tussen werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt (wajong / doelgroepenregister) en werkgevers die op een positieve manier invulling willen geven aan de participatiewet.

Contact

Werknemers met een afstand tot de arbeidsmarkt zijn steeds meer een belangrijke schakel binnen bedrijven en organisaties. Pernu heeft meer dan 15 jaar ervaring met het matchen van kandidaten met een afstand tot de arbeidsmarkt aan maatschappelijk betrokken werkgevers.

Wij richten ons op het bemiddelen, plaatsen en begeleiden van kandidaten met een psychische/sociale, verstandelijke of lichamelijke beperking. Het gaat dan om jonggehandicapten (wajong) en kandidaten die onder het doelgroepregister vallen.

Onze ervaring is dat deze groep vaak erg gemotiveerd is, open staat voor verandering, in staat is nieuwe vaardigheden aan te leren en bovendien goed te coachen is.

Aandacht en maatwerk

Wij onderscheiden ons door aandacht en maatwerk. Als specialist is Pernu werkzaam in het gehele land. Wij hebben een actief bestand met kandidaten. Daarnaast werven en selecteren wij specifiek voor elke opdracht de juiste kandidaat. Daarbij richten we ons op de kansen, mogelijkheden, intrinsieke motivatie en natuurlijke voorkeuren van de kandidaat.

We streven ernaar om onze kandidaten goed te leren kennen voordat we ze aandragen bij een werkgever. We zijn ervan overtuigd dat de kandidaat bij het bedrijf moet passen én andersom. Om die reden starten we elk traject met een screening van de kandidaat. Zo weten wij precies waar hun talent ligt en waar hun beperking(en).

Wij streven ernaar om onze kandidaten goed te leren kennen voordat we ze aandragen.

Werkverband zoals u dat wenst

Door een nauwkeurige selectie en intensieve begeleiding zorgen wij ervoor dat het hele proces een succes wordt, zowel voor de werkgever als voor de werknemer.

Ons “totaalplan” leidt tot succes omdat wij:

  • ‘ontzorgen’ door het hele werving & selectieproces uit te voeren tot en met een soepele start;
  • de specifieke regel- en wetgeving kennen en deze kunnen toepassen;
  • ‘ontzorgen’ door de subsidie en voorzieningen( b.v. eventueel aanpassing werkplek) aan te vragen;
  • ‘ontzorgen door het arbeidsrechtelijk risico tijdelijk over te nemen;
  • ‘ontzorgen’ door de jobcoaching van de medewerker te organiseren;
  • ‘ontzorgen’ door een helpdesk te zijn voor de leidinggevende.

Deze integrale aanpak geeft toegevoegde waarde in de vorm van een dankbare en gemotiveerde medewerker tegen een relatief lage investering (door subsidies) en laag risicoprofiel met aandacht voor het sociaal beleid (MVO) binnen de organisatie.

Toegevoegde waarde

Pernu wil kandidaten aan een goede baan helpen. Vaste uren, een vaste periode en goede begeleiding waarop de kandidaat altijd terugvallen kan.

Omgedraaid vinden we ook dat het in dienst nemen van een werknemer met afstand tot de arbeidsmarkt voor werkgevers van toegevoegde waarde moet zijn. Niet (in de eerste plaats) een goede daad of een sociaal project.

Pernu gelooft en ervaart dat een succesvol verlopen plaatsingstraject grote voldoening kan geven, zowel voor de werkgever als voor de werknemer. Maar ook de weg ernaartoe moet leuk zijn, in plaats van traag, ambtelijk en procedureel. Daarom houden we het contact persoonlijk, schakelen we snel en zijn we uiterst pro- actief.

In dienst na een opdracht bespreekbaar

Door middel van detachering krijgen onze kandidaten de kans om de vaak broodnodige werkervaring op te doen waardoor zij hun kansen vergroten op de arbeidsmarkt. Voor u als werkgever is het een kans om te kijken hoe het bevalt om een werknemer met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst te nemen. Een win-win situatie.

Onze mensen

Laatste vacatures

Job Banner

Fiscaal administratief medewerker/Medewerker aangiftes bij de Belastingdienst MKB Amsterdam (doelgroepregister/Wajong)

Spreekt fiscaal administratief werk jou aan en werk je graag bij de rijksoverheid? En heb je nu een Wajong, doelgroepregistratie of val je onder de Indicatie Banenafspraak of...
Amsterdam

Fiscaal administratief medewerker/Medewerker aangiftes bij de Belastingdienst MKB Emmen (doelgroepregister/Wajong)

Spreekt fiscaal administratief werk jou aan en werk je graag bij de rijksoverheid? En heb je nu een Wajong, doelgroepregistratie of val je onder de Indicatie Banenafspraak of...
Emmen

Fiscaal administratief medewerker/Medewerker aangiftes bij de Belastingdienst MKB Hoofddorp (doelgroepregister/Wajong)

Spreekt fiscaal administratief werk jou aan en werk je graag bij de rijksoverheid? En heb je nu een Wajong, doelgroepregistratie of val je onder de Indicatie Banenafspraak of...
Hoofddorp

Fiscaal administratief medewerker/Medewerker aangiftes bij de Belastingdienst MKB Hoorn (doelgroepregister/Wajong)

Spreekt fiscaal administratief werk jou aan en werk je graag bij de rijksoverheid? En heb je nu een Wajong, doelgroepregistratie of val je onder de Indicatie Banenafspraak of...
Hoorn

Fiscaal administratief medewerker/Medewerker aangiftes bij de Belastingdienst MKB Maastricht (doelgroepregister/Wajong)

Spreekt fiscaal administratief werk jou aan en werk je graag bij de rijksoverheid? En heb je nu een Wajong, doelgroepregistratie of val je onder de Indicatie Banenafspraak of...
Maastricht

Fiscaal administratief medewerker/Medewerker aangiftes bij de Belastingdienst Enschede (doelgroepregister/Wajong)

Spreekt fiscaal administratief werk jou aan en werk je graag bij de rijksoverheid? En heb je nu een Wajong, doelgroepregistratie of val je onder de Indicatie Banenafspraak of...
Enschede

Onze opdrachtgevers

Referenties

Stijn Otten

Heattransformers

‘’De samenwerking met Pernu bevalt ons goed. Bewonderingswaardig dat jullie ons aan een goede medewerker hebben kunnen helpen in deze krappe arbeidsmarkt. Door middel van detachering kunnen wij het afbreukrisico verlagen. Detachering geeft ons de tijd om elkaar goed te leren kennen alvorens we samen een langdurig dienstverband aangaan."  Lees meer...

Alle referenties

Maryenka van der Weg

Domeinen Roerende Zaken

‘’Momenteel hebben wij in Hoogeveen vijf personen aan het werk via Pernu waar ik erg tevreden mee ben. Wij kunnen een goede en veilige werkplek bieden waar arbeidsparticipanten zich kunnen ontwikkelen zonder dat de werkdruk te hoog wordt. De detacheringsconstructie biedt als voordeel dat je de tijd hebt om te kijken of iemand geschikt is voor de baan."  Lees meer...

Alle referenties

Jolijn Dekker

Koninklijke Landmacht - afdeling Artillerie

"Als organisatie konden wij wel wat extra handvatten gebruiken ten aanzien van de begeleiding van onze medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt. Pernu organiseerde een leerzame sessie met veel praktijkgerichte adviezen die de communicatie over-en-weer echt ten goede is gekomen. We begrijpen elkaar nu veel beter." Lees meer...

Alle referenties

Peter Holtrop

Dienst Justitiële Inrichtingen

‘’Een arbeidsparticipant heeft een zeer positief effect op de kwaliteit en mogelijkheden van de dienstverlening. Zij verlagen de werkdruk op de reguliere medewerkers en dragen bij aan de geleverde kwaliteit en klant tevredenheid.."  Lees meer...

Alle referenties

Recente artikelen

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN VACATURES IN JOUW REGIO?

Aanmelden mailinglist

Wat voor soort banen kan ik bij Pernu verwachten?

Bij Pernu bieden wij een diversiteit aan banen aan. Dit betreft banen in de publieke sector (Rijksoverheid) en in de commerciële sector (bedrijfsleven). Wij hebben banen voor zowel MBO, HBO als WO en ook banen waarvoor je geen opleiding nodig hebt.

Voorbeelden van banen die wij aanbieden:

  • Administratief medewerker
  • Servicedeskmedewerker
  • Hulpmonteur/ installatiemonteur
  • Pendelbus chauffeur
  • Medewerker groenonderhoud
  • Recruiter
  • Marketingmedewerker
  • Magazijnmedewerker
  • Medewerker behandeling aangifte
  • Assistent accountant
  • HR- medewerker
  • Werkvoorbereider

Lees hier het verhaal van Daniël die aan de slag is gegaan bij de Politie als secretarieel medewerker en van Gregor die werkt bij de Ridder in Soesterberg als assistent groundsman bij FC Utrecht.

Natuurlijk zijn dit niet alle voorkomende functies, het overzicht van onze openstaande vacatures tref je op de vacaturepagina van Pernu. Kijk snel of er iets passends voor jou bijstaat!

 

Wordt er voldoende rekening gehouden met mijn arbeidsbeperking?

Ja, er wordt juist gekeken naar wat jij wél kan. Wij denken in mogelijkheden en benadrukken daarbij jouw specifieke talenten.

Dit doen wij onder andere door een uitgebreid persoonlijk profiel van jou te creëren. Zo krijg je een goed beeld in hoeverre je aansluit bij de functie waarvoor je solliciteert. In dat MBTI profiel staat waar jij goed in bent en wat jij nodig hebt op de werkvloer en in de werkrelatie om in je kracht te staan. Waar kun je je nog verder in ontwikkelen en wat zijn de aandachtspunten? Zo kan de opdrachtgever rekening houden met wat jij nodig hebt en kunnen jullie een gezonde werkrelatie opbouwen.

We hebben aandacht voor jouw talenten en begrip voor de dingen waar je minder goed in bent. Bovendien helpen wij niet alleen jij, maar ook je werkgever om te gaan met de beperkingen die jij in je werk ervaart. 

Waar kan ik ervaringen lezen van medewerkers die bij jullie in dienst zijn getreden?

Op onze website kun je diverse persoonlijke ervaringsverhalen lezen van onze medewerkers. Zo kun je het verhaal lezen van Marissa Draaisma. Zij werkt voor Pernu bij DJI (Dienst Justitiële Inrichting) in Veenhuizen. Zij vertelt openlijk over hoe zijn in de doelgroep terecht is gekomen en wat dit voor haar heeft betekent. Zij deelt haar ervaringen over haar samenwerking met Pernu en hoe zij het vindt om te werken bij DJI als administratief ondersteuner.

Wat is het doelgroepregister?

Het doelgroepregister is een lijst met gegevens van mensen die vallen onder de doelgroep van de banenafspraak. Dit is een afspraak tussen het kabinet en werkgevers om ervoor te zorgen dat er extra banen beschikbaar komen voor mensen met een arbeidsbeperking. Lees hier meer.